Frågor och svar

Hur gör jag om jag behöver fler nycklar?
Om du behöver fler nycklar beställer du dem genom att kontakta oss på Hallsbergs Bostads AB på tel.0582-68 50 00. Kostnaden kommer via faktura.

Hur gör jag om jag tappat bort en nyckel?
Kontakta Hallsbergs Bostads AB och meddela att nyckel är borttappad. Vi behöver då göra en omflexning av nyckelsystemet eller byta cylinder. Kostnaden kommer via faktura.

Hur gör jag om jag får fel på TV, internet eller telefoni via fiber?
Kontakta din tjänsteleverantör Telia för att göra en felanmälan.

Vem kontaktar jag om jag vill göra en felanmälan?
På vår webbsida uportmarknadswebb-hallsberg.sydnarke.se går det bra att göra felanmälan.
För att kunna logga in måste du meddela oss din mailadress för att bli upplagd i systemet, 
användarnamnet blir din mailadress. När man loggar in första gången klickar man på Glömt lösenord, du får då ett nytt lösenord på din mejl som du uppgivit, därefter kan du byta till ett eget lösenord.
Det går även bra att kontakta Hallsbergs Bostads AB på tel.0582-68 50 00 om du vill göra en felanmälan. Du blir då kopplad till rätt person. 

Vem kontaktar jag vid akut felanmälan eller störning när kommunen har stängt?
Vid akut felanmälan eller störning ringer man 019-13 70 35. 
Tiderna som gäller är vardagar 16.00-07.00 samt helger.

Varför får jag inte ha barnvagn och andra saker utanför min lägenhetsdörr och i övriga trapphuset?
Det är en brandrisk, räddningspersonal måste lätt kunna ta sig fram om olyckan skulle vara framme.

Får jag grilla på balkongen?
Du får använda elgrill. Grill med öppen låga är inte tillåtet eftersom att risken för brand är alldeles för stor.